- nl
- fr
De Medi-Card® is een betalingsmethode van DKV en het maakt het je gemakkelijk in verschillende situaties:
- In geval van ziekenhuisopname: de meeste Belgische ziekenhuizen aanvaarden de Medi-Card® en dit zorgt ervoor dat de factuur van je opname rechtstreeks aan DKV gestuurd wordt (de lijst van de ziekenhuizen die de Medi-Card® aanvaarden vind je op dkv.be). Als je verzekeringsproduct de opname dekt en je kaart geldig is (d.w.z dat je verzekeringsdekking nog geldig is), kun je je concentreren op de ingreep en een snel en volledig herstel. Wij nemen het financiële aspect voor onze rekening en kloppen later alleen bij jou aan indien sommige kosten niet onder de waarborg vallen.
- Bij de apotheek: je gebruikt de Medi-Card® bij je apotheek indien die aangesloten is bij AssurPharma (ons samenwerkingsverband met de apothekers) en als je hospitalisatieverzekering de medische kosten voor en na de opname dekt of indien je een verzekering ambulante zorgen hebt, overhandig je je Medi-Card® of je Medi-Card® AssurPharma aan de apotheker. Je BVAC-attest (ticket dat je van de apotheker krijgt) wordt digitaal aan DKV doorgestuurd. Je krijgt een bevestiging ter controle. Je hoeft het attest dan niet meer aan ons te bezorgen.
- DKV Assistance: op je Medi-Card® vind je het telefoonnummer van DKV Assistance. Contacteer ons binnen de 24 u na de ziekenhuisopnamen in het buitenland. Wij zorgen onder andere voor een rechtstreekse betaling van je factuur aan het ziekenhuis en repatriëring naar België indien nodig. Indien medisch noodzakelijke geneesmiddelen ter plaatse niet beschikbaar zijn, zorgen wij voor de verzending.
De enige voorwaarden zijn een geldige Medi-Card® en een verzekering die de prestatie dekt. Zorg ervoor dat je premiebetalingen bijgewerkt zijn, dat alle oude dossiers afgehandeld zijn en dat je verzekering in terugbetaling voorziet voor de behandeling.